domingo, 15 de fevereiro de 2015

Tell me what you do to stay wild
Do you drink the moon
Invite the ocean into your blood
Ask the wolves to make you their own?
Do you yell at the stars
Rub moss on skin
Make magic with fire and earth and air?
Do you eat words
Caress bodies
Open your legs to a spring breeze?
Tell me
How you taste
The tears of your sisters.
How you move
With your lover.
How you hold hearts, babies
How you transform trials into triumphs
How you empty and fill every month
How you swell like the tides, and then retreat.

Tell me

What you do
To stay wild,
Woman?

Elyse Morgan - Wild Moon Woman 

__________________________

Diga-me o que você faz para permanecer selvagem / Você bebe da lua / Convida o oceano para fazer parte do seu sangue / Pede aos lobos que a acolham? / Você grita para as estrelas / Esfrega musgo em sua pele / Faz magia com o fogo, a terra e o ar? / Você se alimenta de palavras / Acaricia corpos  / Abre as pernas para uma brisa primaveril? / Diga-me / Como você sente / As lágrimas das suas irmãs / Como você se move / Com o seu amante / Como você carrega corações, bebês / Como você transforma provações em triunfos / Como você se esvazia e se preenche todo mês / De que forma você se expande como as marés e depois recua / Diga-me / O que você faz / Para permanecer selvagem, / Mulher? 


Nenhum comentário:

Postar um comentário